Jezero Kopa

Jezero Kopa 27.Dubna až 1. Května aneb první výprava našeho Matýska

Zdravím všechny přátele Carp Inferno a Universal Fishing

Byly to dny, které vypadaly divně, vlastně celý měsíc duben, jednou sluníčka, že byste se měli opalovat potom zima, jako by ještě paní zima nás neopustila a sem tam nás přinutila vytáhnout zimní bundy.  Posledních pár dní před odjezdem jsem sledoval počasí s otázkou, jak vůbec bude, nakonec jsem uznal, že když se neshodnou ani rosničky musím se připravit na vše. Nejvíce mě, ale na tom mrzelo, že musím porušit slib, který jsem dal svému synovi a to ten že na celou výpravu pojedeme spolu. Nicméně jsem si řekl, že když budeme celý víkend jen 5o Km od domu a počasí se vylepší tak si pro něj zajedu.

Čtvrtek

Nastal čtvrtek den odjezdu. Dopoledne jsem si zajistil ještě nějaké pracovní povinnosti a nezbývá nic jiného než dobalit a odjet na místo. Na Místo jsem jel asi hodinku, klidným tempem a hurá jsem na místě. Obcházím revír, kde již na místě jsou dva z mých kamarádů. Koukám, jak už vybalují a kecáme o všem možném, jelikož jsme se už dlouho neviděli. Zvedám se a jdu si nachystat své místo. Nastává vybalování, chystání krmení atd… Jakmile jsem to nachystal přijel na flek už další kamarád se kterým se zdravím a tak nezbývá nic jiného než nahodit pruty. První den jsem jen nahodil s jednou kuličkou, spíš tento den pojmu jako přivítání se s celou partou nachystání zázemí jak sebe tak celého teamu. Nastává večer asi 11tá hodina a kamarád z mého fleku na mě volá na telefon, kde jsem, že mi bere a že už mi to zaseknul, bohužel jsem později zjistil, že příposlech už za hranou vůbec nefunguje a tak mi pro příště nezbylo nic jiného než ho věšet na stromy v místech kde byl signál ještě dostatečný. Ryba

nakonec se vypnula těsně před hranou. Loučíme se všichni přes noc dojede ještě několik kamarádů, ale s těmi se potkám až ráno.

Pátek

Je ráno a půjčujeme si lodičku, dávám na něj echolot a zkouším tedy jak dno a chci umístit bójku na nějaké top místo. Jelikož asi měsíc před námi jezdil po dně podvodní buldozer je vše krásně rovně a tak mi nezbývá nic jiného než dát tyčovku na hranu. Okolo nasypu asi 10kg partiklu, abych si ty ryby udržel na místě a tomu pár koulí. Dojedu na břeh a posílám prut do nového místa. Druhý zkouším jen tak na houpačku mezi dvě lovná místa do hloubky asi 2,5m.

Tento den se mi nic nezadařilo.

Sobota

Je sobota vstávám asi v 6 ráno koukám na telefon počasí se má zlepšovat a všichni okolo ještě spí. Rozhoduji se dodržet slib a taky si jedu pro malého. Doma jsem byl asi v 7 dávám jen lehkou sprchu dobalím oblečení malého a sedáme do auta. Po cestě se ještě zastavuji na nákup a jedeme přímo na místo. Zpět jsme asi v 9, jelikož je to malého první výprava s celou bandou tak mu všechny kamarády ukazuji a jdeme na to. Nechávám boilies vybírat malého, jelikož počítám s tím, že mi přinese štěstí. Ještě jednou vyjedu na vodu a prohazuji místa partiklem a už nezbývá nic jiného než čekat a doufat, že se před malý neukážu jako trouba.

Je večer a bohužel jsme neudělali ani píp. Proto měním jak lovná místa, tak taktiku. Žádný partikl, jen pár koulí v okolí asi 10m na obě strany od tyčové bójky. Je asi 10 hodin večer a jdeme s malým spát. Malý se zasouvá do svého nového spacáku, který dostal k narozeninám a já přemýšlím, jestli jsem udělal dobře. Ani jsem nezabral a je to tady levý prut se ozývá hurá česnek z řady pro rychlé chytání zase ukázal co umí. Musím opatrně, abych o rybu nepřišel, přece jen ji chci ukázat malému, aby neřekl, že táta za celou dobu nic nechytil. Kolegu budí mé pochodování po břehu a bere podběrák do ruky. Jo máme ji v podběráku. Ukládáme krásného šupináče na mokrou podložku a já jdu pro malého ukazuji mu, že nejel s tátou zbytečně, ale malej je tak unavený, že jde zase zabrousit do spacáku.

Kolega mě fotí a při zvážení zjistíme, že váha se zastavila na 11,5kg.

Cca jedenáctá v noci budí mě jízda. Rychle běžím k prutů, že si zapomenu i pantofle. Na vedlejším lovném místě vidím kamarády se bavit, říkám jim, ať jdou ke mně. Jakmile vidí moje nohy zabořené v pískovém břehu bez obuvi, tak se samozřejmě začnou chechtat. Zdolávám další rybu a je na

podložce, další kapr o váze 8 kg, který zabral na banán – oliheň z řady pro rychlé chytání.

Neděle

Je těsně po třetí ráno a mě zbudí jen krátké píp. Vylezu pomalu ven a když uslyším dvojité přecvakutí navijáku zkusím zaseknout. Je tam!! Vytahuji sám kapra o váze 9kg, který zabral zase na česnek. Jelikož jsem zapomněl hlavu na stativ na upevnění telefonu do stativu, fotím jen narychlo v podložce a jdu spát. S krásným pocitem, že to už všechno začalo fungovat jdu spát. Usínám jako špalek. V 6 ráno budíček od malého, že mám vstávat když se ho zeptám jestli můžu jestě spát souhlasí, ale sotva se otočím na druhou stranu slyším jen ,, Tati mě se chce kakat´´  s vidinou, že by jsme to nestihly letím ven ze spacáku rychlostí, jako kdybych měl na prutu kapra o váze 30kg plus. Každý rodič pochopí.

Je den a tak měníme nástrahu, zase na výběr malého. Doufám, že přijde i nějaká rybka i přes den, aby si ji mohl potahat i malý. Dopoledne nic. Tak zkouším, jestli se mi nezamotala montáž, ne tak nahazuji znovu, zase prokrmím pár kuličkami a malý volí Jogurtovou jahodu a Monster liver.

Je šestá odpoledne a rozezní se hlásič dlouhou jízdou. Letím k prutům a po záseku cítím rybu, volám na malého, ať jde ke mně a předávám mu prut. Rozdělujeme si práci a to tak, spodek prutu opíráme o písek a malý chytá kličku navijáku, mě nezbývá nic jiného, než pracovat s brzdou navijáku a korigovat náklon prutu. Máme kapra asi 30 metrů od břehu a v tom se rozezní druhý prut krásnou dlouhou jízdou. V hlavě mi jen blekne myšlenka, jak mám teď zaseknout a jestli když pustím tento prut tak jak a jestli vůbec ho malý udrží, naštěstí, za mnou je malý čmelda a ten už letí instinktivně k prutu a zasekává. Jo je tam double. S malým zdoláme prvního kapra a sotva má další kamarád

prvního kapra v podběráku, ptám se malého čmeldy jestli půjčí prut malému, čmelda neváhá a předává prut zase nám. Stejným systémem jako před tím zdoláváme i druhého kapra a jsou oba macci na podložce.  V té době skoro brečím radostí, že si malý zdolal hned dvě ryby najednou, hold pyšný táta.

Po krátkém focení, vážíme kapry a První což byl šupináč měl 9kg(Monster Liver) a druhý lysec 8kg(Jogurtová Jahoda). Potom pouštím ryby do vody a malý jim mává.

Jdeme spát a v tom kamarád zdolává krásného starého kapra o váze 14kg. Já spokojen jelikož jsem účel splnil. Malý ještě chvíli mi povídá o tom, jak chytil tři kapry najednou (neumí počítat, byly jen dva) a najednou už jen slyším jeho chrápání a já usínám taky. Je asi půl dvanácté a mě budí jízda, zasekávám ryba je tam, super. Nějakou dobu se spolu taháme o metry vlasce a najednou asi 10m od břehu ryba začne tahat směrem dolů a když už vidím krásného řádkáče karp poklepe párkrát hlavou a uteče.

Neděle

Je půl druhé ráno a další jízda a podařilo se na podložce mi přistál krásný lysec o váze 11kg, který zabral na kuličku tygří ořech z řady Natura Line. Pouštím ho, jdu pomoc kamarádovi z Rakouska, které vidím poskakovat s prutem a jdu spát.

Je ráno a dáváme si snídani. Pomalu je čas balit, nechce se mi. Je dvanáctá hodina máme všechno sbaleno a loučím se s posledními kamarády shodou okolností s malým a velkým Čmeldou, kteří mi nejvíce pomohli.

Vracím loďku a domlouvám se se správcovou, že určitě tenhle rok ještě zavítám s celou rodinou.

593477d2dda2b.jpg 593477d2e5aab.jpg 593477d2ee8a9.jpg 593477d326a28.jpg 593477d34cb60.jpg 593477d35915c.jpg 593477d35841c.jpg 593477d36a762.jpg 593477d39b533.jpg 593477d3cc12d.jpg 593477d3d4fd1.jpg 593477d3d571e.jpg